Logo l@te
Logo URV

Publications

We present les publications by ARGET research group (Applied Research Group of Educational Technology) and other publications in ehich we have participated in:
What to Expect When You Are Simulating?  About Digital Simulation Potentialities in Teacher Training
  • Sánchez-Caballé, A., Esteve-Mon, F. & González-Martínez, J. (2020) What to Expect When You Are Simulating?  About Digital Simulation Potentialities in Teacher Training. International Journal of Online Pedagogy and Course Design, 10(1). I34-47. DOI: 10.4018/IJOPCD.2020010103

Participants’ Perceptions About Their Learning with FIRST LEGO® League Competition
  • Schina D., Usart M., Esteve-Gonzalez V. (2020) Participants’ Perceptions About Their Learning with FIRST LEGO® League Competition – a Gender Study. In: Merdan M., Lepuschitz W., Koppensteiner G., Balogh R., Obdržálek D. (eds) Robotics in Education. RiE 2019. Advances in Intelligent Systems and Computing, vol 1023, (pp. 313-324). Springer, Cham.

  • Link: https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-26945-6_28
Calificación en el uso docente de la pizarra digital interactiva: desarrollo de una rúbrica para evaluar a maestros
Navigating choppy discourses: A conceptual framework for understanding synchronous text-based computer-mediated communication
Formative assessment at university through digital technology tools
  • Cosi, A., Voltas, N., Lázaro- Cantabrana, J.L., Morales, P., Calvo, M. y Molina, S. & Quiroga, M.A. (2020). Formative assessment at university through digital technology tools. Profesorado, revista de currículum y formación del profesorado, 24(1), 164-183. DOI: 10.30827/profesorado.v24i1.9314

  • Link: https://recyt.fecyt.es/index.php/profesorado/article/view/78337
The Smart Classroom as a means to the development of ESD methodologies
The digital competence of university students: a systematic literature review
XARXES-INNOVAESTIC 2020 - Llibre d'actes
  • Borrull, A., Valls, C., Esteve-González, V., Schina, D., & Vallverdú, M. (2020). INTROBOT: Diseño e implementación de una propuesta didáctica para introducir la robótica educativa en la formación de maestros de educación infantil. In R. Roig-Vila (Coord.), J. M. Antolí & R. Díez (Eds.), XARXES-INNOVAESTIC 2020. Llibre d’actes / REDES-INNOVAESTIC 2020. Libro de actas(pp. 132-134). Universitat d’Alacant. ISBN: 978-84-09-20651-3. 

    Grimalt-Álvaro, C., Usart, M., & Esteve-González, V. (2020). La Competencia Digital Docente desde una perspectiva de género. Estudio de caso en el máster interuniversitario de tecnología educativa. In R. Roig-Vila (Coord.), J. M. Antolí & R. Díez (Eds.), XARXES-INNOVAESTIC 2020. Llibre d’actes / REDES-INNOVAESTIC 2020. Libro de actas(pp. 41-43). Universitat d’Alacant. ISBN: 978-84-09-20651-3. 

    Mogas, J., Palau, R., & Holgado, J. (2020). Disseny i construcció de l’aula com a ambient d’aprenentatge mitjançant un món virtual 3D. In R. Roig-Vila (Coord.), J. M. Antolí & R. Díez (Eds.), XARXES-INNOVAESTIC 2020. Llibre d’actes / REDES-INNOVAESTIC 2020. Libro de actas (pp. 219-220). Universitat d’Alacant. ISBN: 978-84-09-20651-3.

     
  • Link: https://web.ua.es/es/ice/redes-innovaestic2020/documentos/libro-de-actas-2020.pdf
EDUTEC. Revista Electrónica de Tecnología Educativa